Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO MTARGET NIERUCHOMOŚCI
W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i stale sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi – Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L Nr 119) (dalej: „RODO”), ustawą o ochronie danych osobowych, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wszelkiego rodzaju aktami wykonawczymi i aktami prawa wspólnotowego.
I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest MTARGET Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001031112, REGON 525053441, NIP 5273052085 (dalej jako: MTARGET).
II. KONTAKT Z ADMINISTRATOREM
Z Administratorem danych osobowych można skontaktować się pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres siedziby lub poprzez wiadomość e-mail: biuro@mtarget.com.pl
III. POZYSKIWANIE DANYCH OSOBOWYCH
Serwis Internetowy MTARGET realizuje funkcje pozyskiwania informacji o Pani/Panu w następujący sposób:
1. poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje;
2. poprzez gromadzenie plików “cookies”.
IV. KATEGORIE POZYSKIWANYCH DANYCH
Serwis Internetowy MTARGET przetwarza następujące kategorie danych osobowych: dane kontaktowe podane w formularzach (imię, nazwisko, adres e-mail, telefon, treść wiadomości).
V. CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Obsługa Pani/Pana zgłoszeń jako działań podjętych przed zawarciem umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami (np. formularz kontaktowy, korespondencja e-mail, wiadomości w social mediach, kontakt telefoniczny) – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) i b) RODO (tj. zgoda osoby, której dane dotyczą, oraz niezbędność przetwarzania do wykonania umowy, której stroną jest osoba lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy) oraz Pani/Pana zgoda na otrzymywanie informacji handlowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2019 r. poz. 2460 z późn. zm.). Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do skutecznej realizacji wskazanego celu. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości obsługi Pani/Pana zgłoszenia. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody, ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Zgodę można odwołać w formie pisemnej wysłanej za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres siedziby lub poprzez wiadomość e-mail: biuro@mtarget.com.pl .
2. Zawarcie i wykonanie umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (tj. niezbędność przetwarzania danych do wykonania umowy, której stroną jest osoba lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy). Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest to warunek skutecznej realizacji wskazanego celu. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości zawarcia z Panią/Panem umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.
3. Wykonanie usługi na Pani/Pana zlecenie w zakresie pośrednictwa w załatwieniu spraw urzędowych i innych dotyczących nieruchomości – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (tj. niezbędność przetwarzania danych do wykonania umowy, której stroną jest osoba lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy). Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest to warunek skutecznej realizacji wskazanego celu. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości załatwienia spraw dotyczących nieruchomości w Pani/Pana imieniu.
4. Obsługa formularza kontaktowego i/lub zgłoszeniowego.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit f) RODO (tj. realizacja prawnie uzasadnionego interesu administratora polegającego na udzieleniu odpowiedzi na otrzymane zgłoszenia) oraz Pani/Pana zgoda na otrzymywanie na podany w formularzu adres poczty elektronicznej (adres e-mail) informacji handlowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2019 r. poz. 2460 z późn. zm.). Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do skutecznej realizacji wskazanego celu. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości obsługi kontaktu informacyjnego.
5. Podejmowanie działań marketingowych jako prawnie uzasadniony interes Administratora (np. ponowny kontakt telefoniczny celem przedstawienia Pani/Panu oferty współpracy w ramach pośrednictwa w obrocie nieruchomościami) – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit f) RODO (tj. realizacja prawnie uzasadnionego interesu administratora polegającego na prowadzeniu działań marketingu bezpośredniego własnych usług i podtrzymaniu relacji z klientem). Przy czym Administrator informuje, że przeprowadził i udokumentował w powyższym zakresie ocenę równowagi pomiędzy swoim interesem a interesem Pani/Pana jako potencjalnego Klienta. Biorąc pod uwagę ustanowione u Administratora procedury bezpieczeństwa, minimalizację zakresu danych wykorzystywanych dla tych operacji przetwarzania oraz brak nieproporcjonalnego wpływu przetwarzania danych osobowych na Pani/Pana prawa i wolności jako potencjalnego Klienta, a które to przetwarzanie skutkować może dopasowaniem nieruchomości do Pani/Pana preferencji i finalizacją transakcji już na podstawie umowy pośrednictwa – nie stwierdza się w tym kontekście, aby istniał stosunek nadrzędności interesów Pani/Pana jako potencjalnego Klienta nad interesami Administratora. Z uwagi na powyższe Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych we wskazanym zakresie.
6. Subskrypcja Newsletter
Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit b) RODO (tj. niezbędność przetwarzania danych do wykonania umowy, której stroną jest osoba lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy) oraz dodatkowa zgoda Klienta na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną., tj. w celu wykonania Umowy o Subskrypcję Newsletter oraz w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do skutecznej realizacji wskazanego celu. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości realizacji Subskrypcji Newsletter.
7. Dochodzenia roszczeń względem Administratora oraz dochodzenia i ochrony przed roszczeniami Administratora.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, przy czym uzasadniony interes Administratora oraz Pani/Pana wynikają z powszechnie obowiązujących przepisów prawa (m.in. kodeks cywilny).
VI. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
Przysługuje Pani/Panu prawo wglądu do treści swoich danych, prawo żądania ich sprostowania, prawo żądania ich usunięcia, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody, ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Zgodę można odwołać w formie pisemnej wysłanej za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres siedziby lub poprzez wiadomość e-mail: biuro@mtarget.com.pl
Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 w Warszawie.
VII. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres zgodny z przepisami prawa, niezbędny do realizacji wskazanych celów przetwarzania. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody, dane będą przetwarzane do momentu wycofania zgody.
VIII. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
1. Pracownicy lub współpracownicy Administratora oraz osoby wchodzące w skład organów zarządzających u Administratora – przy czym Administrator informuje, że wdrożył procedury umożliwiające dostęp do danych osobowych jedynie tym osobom, którym udzielone zostały pisemne upoważnienia i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez te osoby zadania oraz zobowiązał je do zachowania poufności danych osobowych również po ustaniu stosunku pracy lub współpracy.
2. Inni Pośrednicy, z którymi Administrator współpracuje na podstawie umowy o współpracy pomiędzy pośrednikami w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, przy czym nie dotyczy to danych osobowych klientów potencjalnych, których przetwarzanie odbywa się w celach marketingowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, o którym mowa w ust. V pkt 5) powyżej, tych danych Administrator nie udostępnia innym Pośrednikom. Poprzez umowę współadministrowania współpracujący Pośrednicy zapewniają bezpieczeństwo danych osobowych zobowiązując się do spełnienia szeregu obowiązków związanych z przetwarzaniem danych.
3. Podmioty zewnętrzne świadczące usługi, którymi jest Pani/Pan zainteresowana/y, z którymi Administrator współpracuje (np. architekt wnętrz, doradca podatkowy, doradca kredytowy, deweloperzy) – przy czym Administrator przekazuje tym podmiotom Pani/Pana dane kontaktowe wyłącznie na Pani/Pana wyraźną prośbę.
4. Podmioty, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych: dostawcy usług IT, księgowych, prawnych, kurierskich, pocztowych, marketingowych – przy czym Administrator informuje, że podejmuje wszelkie niezbędne działania, by podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
5. Podmioty administracji publicznej uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
IX. INFORMACJA O PRZEKAZYWANIU DANYCH POZA EOG
Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani udostępniane organizacjom międzynarodowym.
X. ZMIANY W POLITYCE PRYWATNOŚCI
Serwis Internetowy MTARGET zastrzega sobie prawo do zmian w polityce prywatności Serwisu, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój naszego Serwisu. O wszelkich zmianach będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały.
POLITYKA PLIKÓW “COOKIES”
W serwisie https://mtarget.com.pl celem poprawienia wyświetlania treści możliwe jest stosowanie plików „cookies”. W każdej chwili masz prawo określić warunki przechowywania lub dostępu do Twoich danych zmieniając ustawienia plików „cookies” w swojej przeglądarce internetowej.
Niniejsza Polityka plików „cookies” służy wyjaśnieniu tego, w jakim celu na stronach internetowych, którymi administruje MTARGET, mogą być używane pliki „cookies” oraz w jaki sposób użytkownik ma prawo określić warunki stosowania plików „cookies”. Przez korzystanie z tej strony wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek zgodnie z niniejszą Polityką plików „cookies”.
Czym są pliki „cookies”?
Ciasteczka (z ang. Cookies) to dane informatyczne, a w szczególności pliki tekstowe o niewielkim rozmiarze, które są wysyłane przez serwer odwiedzanej strony internetowej i zapisywane na urządzeniu, z którego korzystamy w momencie jej przeglądania. Ciasteczka ułatwiają korzystanie z serwisów internetowych, których zawartość w postaci treści, zdjęć jak również reklam jest lepiej dopasowana pod kątem indywidualnych oczekiwań użytkownika.
Co zyskujemy z plikami „cookies”?
Dzięki zapisanych w plikach “cookies” informacjom, dowiadujemy się więcej o upodobaniach naszych użytkowników, dlatego możemy udoskonalać swoje serwisy czyniąc je lepiej dopasowanymi do Twoich potrzeb.
Przykładowe zalety plików „cookies”:
• Zapamiętują nasze odwiedziny na stronie i wybrane jej preferencje;
• Pomagają w dostarczaniu spersonalizowanej zawartości serwisu;
• Pozwalają na korzystanie z kont w serwisach;
• Umożliwiają pominięcie konieczności każdorazowego rejestrowania się;
• Pozwalają na dokonywanie zakupów on-line.
Pliki „cookies” możemy stosować w celu:
• Konfiguracji serwisu: umożliwiają ustawienie funkcji i usług w serwisie;
• Uwierzytelniania: umożliwiają informowanie, gdy użytkownik jest zalogowany, dzięki czemu witryna może pokazywać odpowiednie informacje i funkcje;
• Reklamy: umożliwiają wyświetlanie reklam, które są bardziej interesujące dla użytkowników;
• Analizy i badania zachowania użytkowników: umożliwiają odczytanie preferencji użytkowników, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.
Jakie pliki „cookies” możemy stosować?
Na swoich stronach internetowych możemy stosować kilka rodzajów plików „cookies”:
• Ze względu na czas przez jaki plik „cookie” jest umieszczony w urządzeniu końcowym użytkownika: możemy stosować zarówno pliki „cookies” umieszczone na czas sesji (czas korzystania z przeglądarki), jak i pliki, które nie są kasowane po zamknięciu przeglądarki i pozostają w urządzeniu użytkownika na określony czas lub bez okresu ważności.
• Ze względu na pochodzenie wystawcy: możemy stosować zarówno własne pliki „cookies”, jak i dopuszczamy możliwość stosowania zewnętrznych plików „cookies”, pochodzących od podmiotów, z którymi współpracujemy, takich jak Google oraz od podmiotów realizujących dla nas kampanie reklamowe. Z uwagi na fakt, że sposób działania niektórych plików „cookies” pochodzących od partnerów zewnętrznych może być inny, niż przedstawiony w niniejszej polityce, prosimy o zapoznanie się z informacjami na temat tych plików „cookies” dostępnymi na stronach internetowych naszych partnerów: Google: https://www.google.pl/intl/pl/policies/technologies/cookies/
• Ze względu na ingerencję w prywatność użytkownika: najczęściej możemy stosować pliki „cookies” potrzebne do umożliwienia działania funkcjonalności witryny, których stosowanie nie polega na śledzeniu użytkownika. Dodatkowo wykorzystujemy także pliki „cookies“ do śledzenia zachowań użytkowników, jednak nie zbieramy informacji pozwalających zidentyfikować dane osobowe konkretnego użytkownika.
Zarządzanie plikami „cookies”
Domyślne ustawienia przeglądarki internetowej zazwyczaj pozwalają na umieszczanie plików „cookies” w urządzeniu końcowym użytkownika. W zgodzie z art. 173 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 21.12.2012 r., poz. 1445) pozostawienie określonych ustawień przeglądarki po otrzymaniu informacji na temat plików „cookies” stosowanych w witrynie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na stosowanie plików „cookies” w witrynach internetowych.
Użytkownik może w każdej chwili zmienić domyślne ustawienia przeglądarki w celu uniknięcia zamieszczenia plików „cookies” na jego urządzeniu. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Proszę pamiętać, że usunięcie lub blokada plików „cookies” może wiązać się z tym, że niektóre sekcje naszych stron internetowych nie będą funkcjonowały poprawnie.
Gromadzenie innych danych
Na naszych serwerach możemy przechowywać także inne dane niż te, które pozyskujemy z wykorzystaniem plików cookies. Te dane to przede wszystkim adresy IP, z których użytkownicy przeglądają treści zamieszczone w naszym serwisie. Możemy przechowywać także czas nadejścia zapytania do naszego serwera, nazwę stacji roboczej użytkownika i informacje o tym, jakiej używa przeglądarki. Dodatkowo, jeśli użytkownik zostaje przekierowany na stronę internetową naszego serwisu z innej strony internetowej to możemy zbierać informację o adresie URL, z którego nastąpiło przekierowanie.
Wykorzystywanie danych
Zebrane dane przechowujemy przede wszystkim w celu zapewnienia możliwie najwyższej jakości administrowania serwisem. Ponadto służą nam one do sporządzania statystyk dotyczących sposobu korzystania przez użytkowników z naszego serwisu. Gromadzone dane nie są ujawniane osobom trzecim, za wyjątkiem upoważnionych przepisami prawa organów władzy publicznej.